Genoten in Cairns, toe aan iets nieuws! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu Genoten in Cairns, toe aan iets nieuws! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu

Genoten in Cairns, toe aan iets nieuws!

Door: janique

Blijf op de hoogte en volg Janique

12 Oktober 2008 | Australië, Cairns

Na nu bijna twee weken in Cairns te zijn geweest, natuurlijk weer tijd voor een update en eigenlijk toch ook wel weer de hoogste tijd om gedag te zeggen tegen deze stad!

Afgelopen dinsdag zijn we naar Cape tribulation geweest, het pareltje van het regenwoud, ten noorden gelegen van Cairns.
de reclame spotjes van bounty werden nu wel echt werkelijkheid.. wat een paradijsje daar! Onwijs witte stranden en blauwe zee.. voor ons natuurlijk HET moment om even volop te genieten van het zonnentje!
Tijdens de reis hier naar toe,scheurend in een busje(kots misselijk natuurlijk,maar dat ter zijde) namen we een uitstapje in een van de national parken, om daar te zwemmen in een open plek, gelegen midden in het regenwoud.. bijzonder, maar erg mooi en relaxed!
Na de kleren weer te hebben aangetrokken opweg naar de 'daintree river' om daar op een boot te stappen en op jacht te gaan naar krokodillen,slangen en van alles bizars wat je daar tegen komt!
Uiteindelijk, echt genieten daar op dat bootje ' zo'n mooie omgeving/uitzicht' een krokodil en een slang gezien, dus dat was boffen die dag!
Eenmaal aangekomen in Cape tribulation zelf, even de boel verkennen..
We sliepen in een houten hutje met 5 mensen midden in het regenwoud, wel een heel avontuur wanneer we ' s nachts het toilet mochten bezoeken!!
Maar ook dat hebben we overleefd!
Een barretje,zwembad en het geweldige strand op loop afstand.. maakten ons verblijf zeer zeker aangenaam!
Na de nacht daar te hebben doorgebracht de volgende dag nog even genoten op het strand en uiteindelijk weer tijd om te vertrekken! Geen ramp, zo'n strand is mooi maar echt veel te beleven is er natuurlijk niet ;)

Terug in Cairns, die avond van hostel gewisseld! Wat een perfecte keuze bleek te zijn, heerlijke kamer voor 5 pers. waar we met zn 2'en in sliepen, beide een 2 pers. bed, eigen tv,wastafel,prive badkamer,zwembad.. echt een ontzettend netjes hostel en tevens gelegen in het hartje van het centrum!! 'hier verbleven natuurlijk de rest van onze tijd in Cairns!

Deze week nog een keer de bus gepakt naar een van de nabij gelegen stranden van Cairns ' palm cove' ook echt genieten daar.. nog even mee mogen genieten van een bruiloft aldaar en de dag afgesloten met een dineetje voor 2 in een nederlands tentje' erg gezellig!
Na al dat liggen bakken op het strand gierde de energie door mijn lichaam, misschien werd het toch eens tijd voor wat actie ;) op naar het winkel centrum.. en daar stonden ze! 'Ze lachten ons toe!! het 2de paar sportschoenen voor de halve prijs.. BINGO! passen, kopen,meenemen en die avond keihard gaan rennen! HEERLIJK, even al mijn energie kwijt.. vanavond gaan we er weer tegen aan!

Gedurende ons verblijf hier in Cairns, hebben we het ons toch vaak gemakkelijk gemaakt qua eten.. na zo'n inspannende dag hebben we natuurlijk geen zin meer om uitgebreid te koken.. dus vandaar dat we ook maar 1 keer onze kook kunsten hebben getoond! Je hebt hier goede tentjes om te eten, altijd gezellig en natuurlijk ook weer zooo gemakkelijk :)
Gister avond even wezen stappen, wat een sensatie! bizarre mensen,muziek,lawaai maar zeker een goede avond gehad!
Zelfs nog een bekende tegen gekomen uit groningen! toch goed om eens even het thuisfront te bespreken.
Wat een klein wereldje!

Na langdurig overleg,zwoegen door de stad, op internet, in reisbureaus, uiteindelijk ons reisplan vastgesteld! Natuurlijk leuk als je weet dat je de oostkust af wilt reizen, maar 'hoe en wat' is natuurlijk ook niet geheel overbodige informatie!
Na twee weken Cairns, hebben we het inmiddels ook wel weer gezien en zijn we wel weer toe aan iets nieuws!
Na het overwegen van het huren van een Campervan ( wat uiteindelijk toch meer iets weg had van een afgetrapt marque du troux( god mag weten hoe je het spelt) busje! Dus een beste optie leek ons dat niet, daar dus maar van afgzien!

Een buspas bleef over! Opzich ook prima, in en uitstappen waar je wilt.. 3opstap tijden per dag.. dus relaxed! georganiseerd en maandag gaan we op pad! op naar mission beach!

Goed tot hier, het zonnetje roept!
De foto's komen snel!

Groetjeeeeeeeeeeeeeeees :)

X

• 12 Oktober 2008 - 08:33

Mama:

Hé meis,
    Net wakker en een zonnig welkom via internet van jou.
    Blij te lezen dat je je energie weer terug hebt gevonden na je heimweedipje. Zoals ik je al zei...alles komt goed!....go for it!
    Liefs, dikke kus, mama

• 12 Oktober 2008 - 08:35

Claudine:

Aahh dat klinkt allemaal zeer nice! Volgens mij vermaak je je nog prima.Ben ik alleen maar blij om! Nou rustig aan en we contacten.

kuss!

• 12 Oktober 2008 - 08:47

Chantal:

hey meisie
    alles goed daar? zo te lezen heb je het wel naar je zin :) klinkt wel heel leuk allemaal. ik hoop dat alles goed gaat en je het naar je zin hebt.
    liefs chantal

• 12 Oktober 2008 - 09:33

Rinske:

Hej meid!!

klinkt allemaal erg gaaf, het is net alsof je het gewoon mee maakt als ik het gewoon zo lees. echt weer een geweldig verhaal!!!

lijkt me echt een avontuur en alles behalve saai! hier was het gister ook super weer vandaag wat minder en de herfst zit eraan te komen.. dus jij zit daar volgends mij qua temperatuur ontzettend goed!!

en wat leuk een bekende uit Groningen nog wel!! de wereld is klein zie je dan maar weer he ;)!!

Nou meid geniet ervan lekker bruin worden! en we horen wel weer van je!!

Liefs Rinske

• 12 Oktober 2008 - 18:02

Pap En Aukje:

Hey Niq,
    Fijn je vanmorgen gezien en gesproken te hebben via msn. Gelukkig gaat het goed met je. De foto's zijn prachtig. We krijgen een mooi beeld zo, van waar je geweest bent. veel plezier in de bus. Liefs x ons + kids

• 13 Oktober 2008 - 07:22

Rahel:

Hej Lieverd!!

Ziet er goed uit (Y) Zie dat je haartjes ook alweer hun mooie licht blonde kleur terug gekregen hebben :D NICE!! hi,hi!!
    Heerlijke foto's ..echt jaloers!!

Heel veel plezier de komende dagen in de bus en ik mail je nog even terug:)

Dikke kus en knuffel

• 13 Oktober 2008 - 17:34

Ellen:

EN............weer prachtige fotos!!! blijf genieten lieverd!!take care

• 14 Oktober 2008 - 19:10

Opa:

Hallo Janique,
    Het is 14 oktober, ik ben in Zuidlaren. Ik feliciteer jou ook met de verjaardag van je vader. Heb net je foto's gezien op de computer. Ik denk dat je een fantastische tijd hebt. Ik wens je verder een fijne vakantie.
    Groetjes,
    Opa

• 15 Oktober 2008 - 07:29

Gea:

Dag meissie!

Wat een heerlijk bericht weer even van jou! Leuk dat je persoonlijk nog even een mailtje had gestuurd, altijd leuk :D! Je krijgt er nog eentje terug hoor!

Volgens mij vermaak je je daar nog prima en geniet je lekker! Heerlijke stranden, lekker genieten en nu weer op na het avontuur en nieuwe dingen!

Zo zie je maar, in wat voor klein wereldje we leven.. En elkaar zelfs daar kunt tegenkomen :)!

We horen wel weer van je en succes met je reis!
    Ik denk aan je!

Liefs van Gea

• 17 Oktober 2008 - 12:34

Kevin:

HEEEEEE Janique
    Je hebt het gelukkig naar je zin:D
    ik heb al je verhaaltje en fotos gezien. Mooi hoor.
    Nog veel plezier daar.:D

kus

• 18 Oktober 2008 - 17:19

(zomer-)Jassie!:

Heee niqiee
    Ik zie dat mijn vorige berichtjes niet geplaatst zijn:S Nog een x proberen:-) Je verhalen zijn super leuk om te lezen en de foto's zijn er mooi uit, Australisch model! Geniet maar van dat zonnetje, bij ons is het koud & donker.. Weet je nog, vorig jaar rond deze tijd..? moest je bijna elke dag naar het mzh, elke morgen om zes uur je bed uit.. en nu.. wauwwwiiee! dat is gewoon lekker achter de rug, nu GENIETEN!
    Ik hoorde dat uggs in Australië werkelijk iets van 18 euro kosten.. hmm leuk;) nog een plekje in je koffer? hihi

hele dikke kus!

• 18 Oktober 2008 - 17:21

(zomer)-Jassie:

Yes nu wel gelukt..:-)

• 18 Oktober 2008 - 17:22

(zomer)-Jassie:

ohja.. heb je nog meer plek over? ik vind zo'n katje ook wel heel erg leuk..(a)

• 26 Oktober 2008 - 12:34

Claudine:

vermaakt u zich nog?miss you girl!

xxx