Gedaan met de schapen en campers, Back 2 Ozzie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu Gedaan met de schapen en campers, Back 2 Ozzie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu

Gedaan met de schapen en campers, Back 2 Ozzie!

Door: janique

Blijf op de hoogte en volg Janique

26 Februari 2009 | Australië, Melbourne

Tadaaa, daar zitten we dan.. weer 5 weken verder! Verstopt in een airport motel in Auckland.

Morgen ochtend na 5 weken NZ staan we om 5 uur paraat om op het vliegveld keurig 2 uur te wachten op mijn vlucht die me weer netjes boven melbourne uit de lucht laat vallen!

Zojuist afscheid genomen van onze trouwe vriend ' de Camper' moet zeggen dat het verlangen om in een fatsoenlijk bed te slapen nu wel aardig begon te jeuken! Dus met een foto en een 'wie weet totziens' was ons afscheid snel geklaard.

De afgelopen 5 weken zijn letterlijk voorbij gevlogen,van de ene plaats naar de andere en elke plaats bracht ons weer geweldige dingen en leuke contacten! Om nu uitgerbreid te gaan vertellen van welke plaats naar welke plaats we zijn gereisd ben ik vandaag niet van plan.. denk dat dit een hot item gaat worden bij thuiskomst!

Om toch enige jaloezie op te wekken zal ik de hoogtepunten natuurlijk even toelichten!

Om te beginnen 5wkn geleden in Christcurch(zuidereiland) Hier maakten we kennis met onze trouwe vriend.. 'wit met paarse/roze bloemetjes lachten ons toe! Het imago 'Barbie car' was al gauw gevonden! Voor we wegreden toch even 2x slikken...' links rijden, links schakelen,max snelheid van 100,.. mwoaw, enige onwennigheid en genante momenten konden we niet aan ontsnappen.. maaaaaaar geen paniek! 'We kunnen het allemaal!' fingers crossed voor onze rijvaardigheid op vertrouwde bodem! rotondes moeten thuis toch gewoon rechts om toch?

Na enige dagen in Christchurch te hebben doorgebracht en alles te hebben gerelegd konden we op zoek naar onze KEN!..op naar het zuiden!
Al snel een prachtig Nederlands koppel leren kennen van in de 30,geen kids en vallen onder het kopje levensgenieters.. meer dan goed om onze tijd meer door te brengen! Uiteindelijk besloten om samen een stuk verder te reizen.. want die gezelligheid konden we natuurlijk niet missen!
Samen ontzettend veel mooie dingen gezien en echt gave dingen gedaan!!

Ook nu kan ik wel weer gemakkelijk deze gehele weblog vol typen met al het moois wat we hebben gezien en gedaan.. maar veel woorden heb ik niet nodig! NZ is echt meer dan mooi en als ik er op terug kijk is het zeker een goede beslissing geweest om hier naar toe te komen! Ik had het niet willen missen,voor geen goud!

Het reizen in de camper, door de meest prachtige landschappen/vergezichten die ik ooit heb gezien, muziekje op en soms uren achter elkaar lange afstanden knorren, slapen op luxe campings,in staat zijn om dichtbij alle mooie plekjes te komen en activiteiten te ondernemen waar ik thuis alleen maar van kon dromen.. kortom; gaan en staan waar we willen.. het gevoel van vrijheid komt nu wel echt dichtbij!!

NZ, gaf ons de kans om de meest indrukwekkende national parken te bezoeken,wandelingen/hikes te maken van soms uren maar zo ontzettend mooi! Naderhand kunnen we nu wel concluderen dat het imago berg-geit mij niet op het lijf geschreven is... leuk die wandelingen maar kapot waren we wel aan het eind vd dag!
Naast de mooiste national parken mogen we onze handjes samen knijpen voor de wilde honderden dolfijnen,walvissen,zeeleeuwen&honden en wat al niet meer.. tijdens trips zoals die van de walvissen.. duurt het toch echt even voordat je je realiseert dat je daadwerkelijk in NZ op een bootje Walvissen aan het kijken bent, 'voelt toch goed ;)!

Een gletjser hike van 5 uur,met echte beste snow shoes en een guide was toch ook wel een uitdaging, moet toch eerlijk toegeven dat ik van te voren toch nooit heb geweten dat NZ ook gletsjers in zijn bezit had .. gaan we nu ook niet meer vergeten,na een indrukwekkende hike! 'ALS ik ooit nog bij lotto wknd miljonairs kom te zitten.. ;)
Naast gletsjers bestaat NZ ook grotendeels uit vulkanische grond.. Op het noorder eiland een 2tal dagen in Roturua doorgebracht! HET vulkanisch dorp.. 'STINKEN' niet te harden!!! de geur van rotte eieren zit voorlopig aardig vastgeroest in mijn geheugen!
In dit dorp zijn werkende geisers DE trekpleister.. de meest bijzondere kleuren van knal geel tot paars,borrelende modder poelen,meren van graden,weet ik het hoe warm.. damp lagen hingen over het gebied van de warmte! ZEker bijzonder om dit gezien te hebben..!

Last but not least,ben ik wezen paragliden! KICKEN! genieten van down town vanaf boven.. prachtige lui,meer dan goed uitzicht,weer een ervaring rijker!
Ons rondje NZ sloten we af met een bezoekje aan de oud leraar engels van charlot, na een koffie afspraak om 4uur daar uiteindelijk heerlijk gegeten EN geslapen! zeker gezellig! Tevens nog wat korte bezoekjes aan stranden, het weer de afgelopen 5 wkn is behoorlijk wisselvallig geweest dus stiekem kijk ik wel uit naar een volledige dag zon! Maar daar gaan we aan werken.. melbourne moet nog zonovergoten zijn op het moment! 'En geen zorgen.. i'll watch out for the bushfires!!

Ik kan nog uren doorgaan,wil graag nog van alles vertellen maar het lopend buffet roept en moet zeggen dat dat er toch wel verleidelijk uit ziet!

Morgen sta ik dus weer met beide voeten in Melboure,waar we 1 maart opweg gaan naar Adelaide in een prima geregelde jeep.. moet goed komen dus! Vanuit Adelaide ga ik mijn reis alleen voortzetten... Zal wel even anders worden maar heb wel het idee dat dat goed is voor nu!
WAt en hoe de plannen verder zijn vanuit daar...Geen idee! Ik houd jullie op de hoogte.

Voor nu in ieder geval mijn verhaal, helaas geen foto's, de computer is hier niet mijn beste vriend.. dus dat gaan we in Melbourne weer opnieuw proberen!

Tot snel!

XX

• 26 Februari 2009 - 08:03

Geaa:

He meisje!

Wat heerlijk om weer van je te horen. Zou je vanmiddag met Rinske nog wel even mailen. ;)

Je verhalen klinken weer uitdagend en als je straks thuis komt; kun je alles in details vertellen. Wauw, wat een ervaringen. Die vrijheid die je dan voelt, kunnen wij alleen een beeld bij maken. Maar jij ervaart het gewoon echt, tot in je kleine teen :) Ben wel jaloers hoor, maar de lente kondigd zich hier ook al voorzichtig aan! (h) En straks als je terug bent, gaan we lekker van de zomer genieten!

Wel spannend om straks alleen verder te gaan.. Maar je komt vast wel leuke mensen tegen waar je mee kunt optrekken. Dat lukt jou wel! :D

Geniet er lekker van en we denken hier aan je.

Take care!
    Dikke kus en knuffel.

X Gea

• 26 Februari 2009 - 08:04

Geaa:

He meisje!

Geniet er lekker van en we denken hier aan je.

Take care!
    Dikke kus en knuffel.

X Gea

• 26 Februari 2009 - 09:22

Rahel:

Heej poepie!!

Klinkt helemaal te gek!! Lijkt me een heerlijk gevoel om je helemaal vrij te voelen :-)

Bedankt nog voor je mailtje :-)

Kijk er al heel erg naar uit om je weer te zien!!

Ben blij dat je daar lekker aan het genieten bent :-)

Meis, dikke knuffel en tot horens!!

• 26 Februari 2009 - 09:26

Rinske:

Lieve lieve meid,

Wat een geweldig verhaal, als je zo schrijft is het net alsof we er ook een beetje bij zijn!!

Wat een belevenissen ook geweldig gaaf, zo te horen gaat alles goed met je en voel je je happy en vrij!!

Veel plezier straks, ook als je alleen verder gaat! pas goed op jezelf ook in melbourne!!!

Heel veel liefs,
    en een dikke knuffel.

Rinske

• 26 Februari 2009 - 13:50

Louise:

Hei Janique,
    Geweldig, wat een mooie periode in je leven.
    Fijn dat we kunnen mee genieten van je reis.
    Ik heb het regelmatig met je moeder over jou en begrijp dat het niet meer zo lang duurt voor je weer thuis bent.
    Geniet er nog maar even lekker van, en voor als het zover is een goede terugreis.
    Bedankt voor je prachtige reisverhalen en foto's... echt Prachtig!
    liefs van ons allen.

• 26 Februari 2009 - 16:31

Richard:

Hi Janique
    NZ sounds great! Good to hear your stories again.
    Enjoy the next weeks in Australia. Think about going to Port Campbell national park and Perth in the West before leaving down under. You'll love it I'm sure.
    Love Richard, Shelley, Adrian and Melanie

• 26 Februari 2009 - 17:24

Pap En Aukje:

Lieve Janique,
    Wat weer een prachtig verhaal ook al hadden we het grootendeels al via de telefoon gehoord. Wat zal jij straks veel te vertellen hebben als je weer thuis bent.Veel plezier nog de komende tijd in down under.Wees voorzichtig! Love you! Groetjes x van ons allemaal

• 26 Februari 2009 - 20:28

Claudine:

hoi lieverd!
    Leuk om weer even een verhaaltje over je wilde avonturen te lezen.Klinkt weer erg spannend allemaal. Gauw weer ff wat foto's erop zetten he, ben erg nieuwschierig zoals je weet :D
    We mailen/bellen gauw weer ff.Lijkt me een prima plan om de rest door te spreken:)
    dikke kus! xxx

• 28 Februari 2009 - 12:19

Ellen:

He niek back in town again!
    wat weer een prachtige fotos en ervaringen geniet verder!! veelliefs van ons 4 tjesXXXX

• 02 Maart 2009 - 06:44

Mars:

Heeej lieverd,

Aaaaah die foto's! Ik weet nu zeker dat ik naar NZ op stage wil hahah! En die foto's van de dolfijnen zijn helemaal jaloersmakend!
    Geniet er nog maar even goed van, want je bent al heeeel erg over de helft en voor je het weet ben je weer bij ons!

xxxx Mars

• 02 Maart 2009 - 21:37

Mama:

Lieverd, wij zijn stil van je prachtige foto's en ik ben supertrots op je!
    Blijf genieten van al het moois wat je ziet en beleefd.
    DKKLY M&H

• 02 Maart 2009 - 22:03

Mama:

Oeps,foutje.....beleeft!!
    xxx

• 03 Maart 2009 - 07:28

Frank:

Hey zussië!

Zit nu op school en stuur jou een berichtje.. Haha. Mooi verhaal en super foto's!:d hOOP DAT JE het leuk hebt!

XXX love you:D

• 03 Maart 2009 - 08:36

Lindapinda:

Lieve NiQje!

Hoe issie ik mis je haha oud nieuws. Maare NZ is echt onwerkelijk te mooi en bizar gewoon. En je hebt zelfs parachute gesprongen (schrijf je dat zo?) daar ben ik echt jaloers op. Ben zowiezo al jaloers op wat jij daar allemaal beleeft. Dus strax alleen reizen? Dan leer je vast en zeker weer nieuwe mensen, want ben jij bent zo'n topper je zal altijd leuke mensen aantrekken.
    Dikke kus (l) (l)

• 06 Maart 2009 - 15:51

Leonie:

super verhaal en fotos weer niq.. have fun nog lieverd
    xxx

• 09 Maart 2009 - 03:29

Marjolein :

Hi Janique, wat leuk om je reisverslag te lezen en photo's te bekijken. Jammer dat ik je gemist heb tijdens je bezoek aan "Brisvegas". Heel veel plezier verder!
    Marjolein, Brisbane

• 11 Maart 2009 - 18:09

Ellen:

he lieve niek!
    zie je wie gereageerd heeft? marjolein oude buurmeisje van je tante hahahah!! leuk he? KISSSSSS

• 17 Maart 2009 - 21:13

Iris:

lieeevee nicht!

lees elke keer al je verhalen! klinkt echt super allemaal en mooie foto's =)

we moeten maar snel weer even cammen, als jij weer ergens in een 24 uur shop zit ofzo haha!

heb echt zin om je snel weer te zien! mis je al hoor..

ik stuur je gauw weer een berichtje bij je volgende blog bericht ding.. haha

het wordt hier inmiddels gelukkig ook al weer wat lekkerder weer,,, wel 12 graden zozo!! jij ben vast al een zwarte nigger geworden gehe

lieverd veeel plezier en alles nog

DIKKE KUS, <3 U
    je nichtje

• 18 Maart 2009 - 09:29

Suzanne:

He Janique,
    Wist niet dat je nog zo lang aan de andere kant van de wereld bleef joh!! Ik ben Suzanne die je tegen bent gekomen in Rainbow beach....ben nu een maandje thuis en was je aan het zoeken op hyves...maar kan je niet vinden!!!
    Heel veel plezier nog..
    Liefs Suus

• 23 Maart 2009 - 21:08

Erwin:

Hej babe,

mede dankzij jou was Nieuw-Zeeland geweldig!!
    Geniet van je verdere reis.

Laat maar weten wanneer je pannenkoeken wilt eten.