Met een streep onder de oostkust terug in Sydney. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu Met een streep onder de oostkust terug in Sydney. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu

Met een streep onder de oostkust terug in Sydney.

Door: janique

Blijf op de hoogte en volg Janique

23 December 2008 | Australië, Sydney

We blijven maar vliegen met de tijd..
Inmiddels weer ruim 3 weken verder,weer genoeg meegemaakt om maar weer eens achter de computer te kruipen.

Inmijn voorgaande verhaal wachten we in Noosa op eenlift naar Rainbow beach. Na 2 dagen Noosa,liepen we tegen een Deens stel aan met een prima campervan in hun bezit. Aantrekkelijk om hun toch maar eens te vragen naar een lift. Nog geen 2 uur later zaten we in de auto opweg naar Rainbow.

Vanuit Rainbow beach zouden we vertrekken naar Fraser Island. we kwamen vrijdag aan en aangezien onze tip 3 dagen zou duren en we dinsdag pas zouden vertrekken zouden we hier ongv. een week zitten. Maar we hadden de fraser trip.
Zondag middag wezen zee kayakken met dolfijnen. Geweldig om daar in het water te dobberen met wilde dolfijnen om je heen..toch een moment om eens goed te realiseren HOE relaxed we het hier hebben!
Dinsdag morgen vroeg uit de veren om met de gehele groep de auto in te pakken,na ruim anderhalf uur zat alles op het dak en waren we klaar voor vertek.

Tijdens de rit naar de ferry werdt al snel duidelijk dat het nog niet zooo gemakkelijk was om dat apparaat even door het zand te rijden. Voor we uberhaupt de ferry hadden bereikt zaten we al vast..
Op Fraser island aangekomen,werd onze team spirit na 15min. al zwaar op de proef gesteld.. VAST! en ook gewoon GOED VAST! na bijna een uur duwen,graven,trekken met ruim 25 mensen eindelijk klaar om dan ECHT te vertrekken.
We zaten met10 mensen in een jeep en de groep bestond uit 2 groepen van 10.
Echt een machtig gevoel om daar zo over die zand vlaktes re rijden, echt comfortabel is het niet.. omde 20 sec. wordt het plafond van de auto even van dicht bij bekeken.. de kreet 'BUMP' konden we na onze trip wel dromen!

Op fraser ontzettend mooie dingen gezien,zoals lake mckenzie,lake wabby, eli creek,indian head (zie foto's) De groep was goed.. leuke mensen en echt een leuke sfeer!
De nachten doorgebracht in ons tentje, weinig tot gewoon geen slaap.
Maar o wat hebben we een ontzettend leuke tijd gehad.. compleet gebroken maar met zeker met de leukste ervaring & leukste contacten tot nu toe in de pocket!

Na Fraser opweg terug naar Noosa, daar prima 2 nachten gratis verbleven, voor de goede orde het national park bezocht en het strand en daarna de bus in naar Brisbane.

Opzich goed om weer eens een stad te treffen na al die kleine plaatsjes.. De winkels van Brisbane ken we nu dan ook van voor naar achter.
Na 3 nachten in een hostel maar verhuisd naar een Hotel voor de zelfde prijs als het hostel. Heerlijk onze eigen kamer met alle voorzieningen.. Toch 'luxe' te noemen hoor.. het hotel lag om de hoek van het uitgaangs centrum in Brisbane, dus ook daar ontkwamen we niet aan. Samen met 2 nederlandse vrienden van ons een aantal avonden goed wezen stappen.. echt goede nachten gehad daar!! feest!

Na een week Brisbane weer toe aan iets nieuws.. op naar Surfers paradise.. met niet al te hoge verwachtingen de bus in.. niet heel veel positieve verhalen gehoord.
Moet zeggen dat het meeviel, het strand en centrum in 2 dagen gezien, bioscoopje gepakt en toen snel vertrokken naar Byron.

We hadden onze bus naar Byron al geboekt..even checken bij de receptie in Surfers of ze nog een hostel wisten..enigsinzs verbaasd werden we aangekeken... nog niets geboekt?? Ik geef jullie weinig kans meiden..3 telefoontjes later werd ons verteld dat heelByron volgeboekt zat.. Na kort overleg besloten om gewoon maar op de bus te stappen.. het komst vast goed.. desnoods pittenwe op straat!
Na 3 uurmet de bus, aangekomen in Byron... En nu?!onze tassen gedropt bij een travel agency en maar achteloos een wijk ingelopen. Na 3voordeuren open en dicht hebben zien gaan,zonder resultaat begonnen we toch enigsinzs wanhopig te worden.. nog een poging.
Het allerliefste oude vrouwtje wat ik ooit heb gezien opende de deur en nam ons al snel mee naar de buren.

Een jong stel van inde 40 nodigde ons van harte uit.. nog geen 10min. later waren we verzekerd van een slaap plaats voor de gehele week!
We kregen onze eigen kamer aan de zeikant van het huis, koelkast,airconditining,douche,toilet alles wat we nodig hadden!! We kregen onze eigen sleutel en konden geheel onze eigen gang gaan.
Het huis was op loop afstand (5min.) van het dorp en het strand.. we hadden het werkelijk waar niet beter kunnen treffen!!

Dit gezien bleek te beschikken over een aardige pot geld! We werden uitgenodigd voor BBQ's kerstfeestjes, elke avond kwam de champagne ter voor schijn.. hun 3 zoons konden ons wel leren surfen.. alles kon geregeld worden!
Ik moet zeggen dat we een prima weekje hebben gehad in Byron!
Echt een geweldig gezin en Byron is genieten!!
Onze 2 ned. vrienden ook hier nog even getroffen, samen met hun het light house bezocht( dit is het meest oostersepunt in Australie.) Een van onze laatste dagen samen met de mannen in de auto opweg naar Nimbin.( het hippie dorp van Australie.) PRACHTIG!! Nog even van de illegale hippie praktijken mogen proeven. Space cake,wiet..alles werd ons aangeboden! Ergens achter af in de tuin,werd er flinkop los gehandeld en op straat ontkwam je niet aan al de loslopende hippies.. 'WAT een dorp'. toch goed om ook ditnog even gezien te hebben!

Na een week te zijn verbleven inByron werd het tijd om opweg te gaan naar Sydney.. met kerst & oudennieuw inhet verschiet!
Na een 13 uur durende busrit en compleet gebroken zetten we gister onze voeten weer op vertrouwde bodem.. moet zeggen Sydney voelt als thuis komen!! Leuk om hier weer terug te komen,na 3 maanden.

Nu is het aftellen tot de kerstdagen.. blijft toch bijzonder hier.. moet zeggen dat de kerst sfeer nog niet echt te bekennen is.. blijft bijzonder kerst op het strand met zon!! Waarschijnlijk gaan we kerst vieren op Bondi beach hier in Sydney, daar is de hele dag een festival!! Gaan we toch even van genieten! Oud&nieuw wordt hoe dan ook onder de brug, de 5 miljoen die ze dit jaar de lucht in knallen gaan we uiteraard even vandichtbij bekijken!

Na oud&nieuw, opweg naar Melbourne omdaar 19 ja. tm 22 jan. het Australian open te bezoeken!! Zeker iets waar we naar uitkijken..23 Jan.vlieg ik naar Nieuw zeeland om daar 5 weken te blijven! Voor nu dus in ieder geval goede dingen in het vooruitzicht!!

Voor de mensen die ik niet meer spreek voor de feestdagen...

Fijne kerst dagen en alvast een Gelukkig nieuwjaar!! Geniet, zal ik hier ook doen :)!

Groetjeeeeeeeeeeeeeeeees!

• 23 December 2008 - 07:38

Jeannine:

Nou Janique ik heb alles even goed gelezen!! Wat een verhaal en idd tijd vliegt als je zoveel mee maakt! Dus ik begrijp dat je een leukere tijd op fraser hebt gehad dan de Withsunday's;) hihi.. Ben blij dat dat allemaal leuk is geweest!!
    En dat je bij een Ozzie gezin kon slapen..wat een idee..maar super!! Ff onder de locals:)!!
    En Errugg leuk dat je laurens en toon bent tegen gekomen..als ik er niet was geweest;) haha..

Hele fijne dagen in Sydney meid:) En we gaan zekers meeten in New Zeeland want daar zit ik tot en met 28 Februari!!

Groetjes en dikke knuffel aan Charlot!!

Kus kus Jeannine

• 23 December 2008 - 11:45

Mars:

Jaaa, weer een nieuw verhaaltje van jou! Ik zit er elke keer weer op te wachten! Zo super om al die leuke verhalen van je te lezen! Ik ben echt benieuwd hoe je Nieuw-Zeeland gaat vinden, daar wil ik zelf ook nog graag heen! Lieverd geniet er nog van en heeeeel fijne feestdagen!

xxxx Mars

• 23 December 2008 - 11:54

Rahel:

Hej lieverd!!

WAUW!! Echt geweldig daar!! Blij dat jullie de auto na hard zwoegen toch nog uit het zand hebben gekregen :D Ik ben echt super blij voor je dat je lekker aan het genieten bent daar!! Toch vreemd om kerst in de zon te vieren of niet?! Hier in NL is het al wat frisser aan het worden, helaas nog geen sneeuw te bekennen :( maar de kerstsfeer zit er goed in :) Bij jou zo te zien ook al beetje met je kerstmuts :) vet lieve foto!!

Meid, maak er een spetterend oud en nieuw van!! Ik denk aan je!!

Hele fijne kerst!! ENJOY!!

We hebben snel weer contact!

Dikke knuffel en kus

• 23 December 2008 - 12:03

Rinske:

Wauw!! Janique gave foto's wordt spontaan jaloers op dat mooie weer!!

Lijkt me echt heerlijk joh, en zo te lezen vermaak je je goed!

Je bent lekker bruin, en je ziet er goed uit :)

Meid, geniet ervan! doe rustig aan pas goed op jezelf! Heel héél veel plezier met oud en nieuw in Sydney....

Maar eerst de kerstdagen, ;)

Heel veel liefs,

Rinske!(K)

• 23 December 2008 - 13:04

Pap En Aukje:

Wauw,mooi verhaal en prachtige foto's(van de omgeving:P)Super, dat je zomaar een week bij vreemde mensen in huis mag.We hopen dat je fijne kerstdagen hebt en natuurlijk een spetterend oud en nieuw.Heel veel plezier. Groetjes en veel liefs van ons allemaal.
    x

• 23 December 2008 - 13:47

Petra:

Hey Janique!!
    Wat een prachtige verhalen, zo cool!
    Helemaal dat je naar de Australian Open gaat!!!
    Daar had ik ook graag een keer bij willen zijn!!
    Geniet er maar lekker van!
    Hele fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!!
    Liefs Petra

• 23 December 2008 - 15:57

Richard:

Always a great start of the day to read your stories and look at the latest pictures. Have a great Xmas and a happy New Year. Richard,Shelley, Adrrian and Melanie

• 23 December 2008 - 19:03

Mama:

Hé meis,
    Vanuit het midden van het land je nieuwste berichten gelezen en genoten.
    Ik was even bang dat je een nieuwe vriend had opgedoken..nr 94 en we hem in mei op Schiphol "mochten" ontmoeten ;)
    Veel liefs en we bellen voor je moeder Sara ziet.
    Veel liefs. dikke kus!
    mama en Harjo

• 24 December 2008 - 09:31

Nick:

Hey J.

Fijn om te zien dat het goed met je gaat.. Wilde je alleen ff bedanken voor je kerstkaartje!Jij ook fijne feestdagen, geniet ervan..

Pas goed op jezelf!

Kus

• 24 December 2008 - 18:48

Fleur:

Hee Janique volg je verhalen met belangstelling:) bedankt voor de kerstkaart:) natuurlijk jij ook een super kerst gewenst, ongetwijfeld spannender dan hier (gezien de fantastische foto's):P Groetjes

• 29 December 2008 - 20:58

Oma Januzzi:

hoi Janique.dank voor je mail en foto.een goed uiteinde en een heeeeeeel gelukkig 2009.veel liefs xxxxxxxx oma.bel je weer een keer.en je krygt foto ruimte van my doei......

• 04 Januari 2009 - 15:29

Ellen:

he lieverd happy new year ik heb je foto naar mama gemaild en laat hem nog echt afdrukken te gek mijn !!!nicht janique op tv bij tante in kroatie!!!love you !!kisss van osn alle 4!!!!

• 17 Januari 2009 - 11:19

Ellen:

He niek
    heel veel plezier bij de australian open. who knows zie ik je wel weeeer op de tv?? veel liefsenjoy!!!!!1

• 23 Januari 2009 - 09:57

Mama:

Hé meis,
    Een hele fijne tijd in NZ en we wachten op de foto's van de afgelopen weken met o.a. de AO.
    Geniet en succes met schapen scheren!!!!!!
    Liefs, xxx