Airlie beach en zijn voorgangers - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu Airlie beach en zijn voorgangers - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu

Airlie beach en zijn voorgangers

Door: janique

Blijf op de hoogte en volg Janique

29 Oktober 2008 | Australië, Hervey Bay

waar waren we gebleven..

Cairns achter ons gelaten voor het stille verlaten maar zeker mooie mission beach.. Aldaar prima vermaak! Kennis gemaakt met een groep leuke nederlanders, altijd goed.. vertrouwd volk om ons heen!
Na daar twee dagen genoten te hebben van het prachtige strand,de gezelligheid van de groep en uiteraard even onze schoenen een rondje te hebben uitgerpobeerd, stapten we op de bus richting townsfille.. 10 min. voor vertrek toch nog even besloten in Townsfile direct op de boot te stappen naar Magnectic Island wat ons als aanrader werd vorgespiegeld! Dan dat maar doen dus..

Magnectic island dichterbij, de boot af en de bus in..beide werkelijk geen idee waar langs reden, naar toe gingen, laat staan waar we er uit moesten.. gelukkig was de behulpzame buschauffeur onze redder en kwamen we rond 9 uur aan in ons hostel!
Prima tijd voor ons diner dus na onze chek-in sessies direct de kok aan zijn jasje getrokken.
Ook hier ontkwamen we niet aan de Nederlanders.. een gezellig stel van rond de 39 deelden met ons de patatjes, lachen een goed gesprek vulde onze avond!
De dagen daar zeker nog wat tijd met hun doorgebracht, leuke lui!!
Onze laatste dag daar een wildlife tour gedaan, (foto's helpen het idee te verhelderen) absoluut leuk om gedaan te hebben, kunnen toch weer een hoop afstrepen op ons lijstje! de slang,koala's en krokodillen zijn vastgehouden!
Ondanks dat bijna alle stranden gesloten waren ivm met een krokodil om het eiland,Toch zeker een mooie plaats om te zijn 'Magnectic island.
Maffe parkieten en possums die je bij elk maal een handje komen helpen. Toch bijzonder!

Na 2 nachten Magnectic en een goed gevoel, opnieuw op de boot terug naar Townsfille.. Daar een nachtje door gebracht, prima stadje maar zeker geen plaats om langer te blijven. Ons toch nog even kostelijk weten te vermaken in een plaatselijk verkleed winkeltje( inmiddels toch een van onse favoriete bezigheden) ook hierbij zullen de foto's een hoop verduidelijken!

De volende dag weer in de bus gedoken op naar Airlie beach!
Na een lange zit werden we verwelkomt door Jeannine( ons ere lid uit de backpackers groep)
Zij had inmiddels al vrienden gemaakt met een grote groep ausrtralian soccer players.. altijd goed en daar die avond mee op stap geweest.. goede avond gehad, meteen goed kennis gemaakt met het uitgaangsleven hier, wat opzich goed te doen is!
De volgende dag al onze energie bij elkaar geraapt en op de boot gestapt voor onze 3 daagse trip naar de whitsunday's.. de voorgaande avond en de hoge golven bleken naar een uurtje varen al niet de beste combinatie.. 'misschien toch de volgende keer even een reispilletje slikken' de rest ter zijde!

De eilanden zelf waren genieten, whit sunday maakt zijn naar waar.. witter kan het niet!
Snorkelen was ook een van onze bezigheden tijdens onze trip,helaas viel dit wat tegen,, zeker mooie dingen gezien maar in vergelijking met de verhalen van anderen was dat van ons helaas een tegenvaller!
Maar al met al een goede tijde gehad op de boot.
Na onze trip hier gebleven in Airlie, inmiddels zitten we hier 1,5 week nogsteeds goed vermaak maar wederom toe aan iets nieuws! Veel bekenden getroffen hier.. dus het nederlands werd weer wat opgehelderd!
Zeker een goede tijd hier!

Hoogst waarschijnlijk, komende vrijdag wooffen richting Gladstone, hopen daar ongv. 2 weken te verblijven, even een beetje bijkomen, een plek even de zelfde mensen moet ons goed doen!

Goed, voorlopig houd ik het hier bij.. de helft van mijn foto's staan bij mijn voorgaande bericht.. beetje miscommunicatie met de pc hier opt moment, maar we gaan het regelen .

TOt snel!

XXX

• 29 Oktober 2008 - 08:04

Mars:

He lieve Janique,
    Wat een geweldig verhaal weer zeg, keep up the good work!
    En je foto's zijn echt zooo mooi, die koala echt super schattig! Die slang vind ik wel vies, maar knap dat je daarmee op de foto durft hoor!
    Have fun xxx

• 29 Oktober 2008 - 09:14

Rahel :

Hej lieverd!!

Looking good!! Mis you...:')..
    Mail je van de week nog even.

Dikke kus

• 29 Oktober 2008 - 09:33

Rinske:

Hej meid,

klinkt goed geweldig leuke foto's we krijgen zo helemaal een beeld bij!!
    klinkt allemaal enorm gaaf! hier wordt het winter en wordt helemaal jaloers op die zonnige foto's!!

Nou meid geniet ervan en we horen wel weer van je!

Dikke kus
    Rinske.

• 29 Oktober 2008 - 10:16

Ellen:

No comment......
    wat een prachtige fotos weer!!blijf genieten je doet het goed!!!!!!!XXXX volimo te

• 29 Oktober 2008 - 13:35

Richard:

Awesome pictures!
    Love, Richard Shelley Adrian and Melanie

• 29 Oktober 2008 - 14:01

Mama:

Hé dappere dodo,
    Onwijs leuke foto's en al die dieren die je vasthoudt.....ontroerend
    mooi om te zien!
    Blijf genieten meis.
    Liefs en een dikke kus voor je, L.Y.
    mama

• 29 Oktober 2008 - 20:48

Omajanuzzi:

ggenotenvan je foto;s en verhalen.haal uit het leven wat er in zit.en blyf genieten.kans van je leven.met Frank naar wok rest.geweest alles oke liefs kissis tot volg ende keer.

• 30 Oktober 2008 - 15:01

Pap En Aukje:

Hey Niq,
    Mooie foto's. Vooral die van jou en de koala beer. En wat een weertje daar. Hier vriest het alweer 's nachts. Have fun! Groetjes, x ons

• 30 Oktober 2008 - 20:07

Leonie:

niq lieverd
    wat super jouw verhaaltje en die fotos echt geweldig!! vind het leuk om te zien wat je daar allemaal doet..
    have fun nog meis..
    dikke kus

• 31 Oktober 2008 - 05:09

Jeannine Weener:

Geweldig dat ik het erelid mag zijn van de backpackers groep;) haha..:)!!

Lieverd heel veel succes met het wooffen!!!

Keep in touch!!
    Dikke kus!

• 02 November 2008 - 10:18

Sabine:

heeej meiss, je hebt het goed naar je zin daar he?:)
    Mooie fotos, super!!
    Veel plezier
    (K) sabje

• 04 November 2008 - 10:09

Margreet:

Heej!
    Leuk dat jij het ook zo naar je zin hebt!!
    Ik heb het ook fantastisch, zit nu in Brisbane en vlieg vrijdag naar Darwin voor een Kakadupark trip, ben benieuwd!
    Heb niet al je foto's kunnen kijken, zoals je weet werken niet alle comp hier erg snel, maar wat ik gezien heb was heel erg mooi!!
    Veel plezier nog verder en groetjes aan Charlotte (heb geen tijd meer voor nog een bericht)
    Liefs margreet

• 04 November 2008 - 12:40

Gea:

He meissie.

Ik zat laatst al te denken.. Het is al even een tijdje stil aan de andere kant!

Heerlijk om te lezen hoe jij je vermaakt daar. Volgens mij blijven er niet veel dingen van je lijstje over, wat je wilde zien en doen. De foto's ga ik later even kijken, zit op trage computer :)!

Geniet er lekker van en denk goed om jezelf en kom maar lekker even bij. Hopelijk is het heen en weer vliegen en geen vaste plek al iets meer gewend!

Liefs, Gea

• 06 November 2008 - 13:24

Ingeborgh:

Hej Niq!

Ook eindelijk een berichtje van mij! Ik lees zo nu en dan je verhalen, echt leuk man! Volgens mij heb je het nog prima naar je zin daar?!

Wil je die foto van die slang er even af halen, doodeng! haha.. Nou meis nog heel veel plezier daar, maar dat gaat vast lukken!

Dikke Kus

• 09 November 2008 - 09:53

Jas:

Hai meissie,
    ik heb je mail gestuurd:)
    dikke x

• 11 November 2008 - 07:55

Rene:

Heej!!
    Druk aan 't wwoof-en??

Kaartjes Australian Open zijn binnen, dus hou 19 - 22 januari vanaf 11.00 uur 's ochtends vrij, want dan zitten we in de Rod Laver Arena in Melbourne :D:D

spreek je snel!!
    ciao xx Rene

• 11 November 2008 - 08:50

Mama:

Hé bruintje!
    Prachtige, ondernemende foto's meis.
    Hartstikke leuk dat je naar de Australian open gaat.
    We bellen.....
    Liefs, dikke kus,l.Y.
    mama

• 11 November 2008 - 10:06

Rahel:

Nog meer foto's...!! Leuk leuk leuk!! Het ziet er echt super gezellig uit meid!! Hoop dat verder alles goed gaat en dat je niet teveel heimwee hebt naar ons ;) Moest van de week nog heel erg aan je denken..luisterde naar nummers van Paul de Leeuw die jij en je zusje en je ma altijd KEIhard meezongen :p..hi,hi..moest ik wel even traantje wegpinken..super fijn om te zien dat je je daar prima vermaakt!!

We mailen snel weer.

Kusje en dikke knuffel

• 11 November 2008 - 16:49

Je Broertje..:

Hey zussie,

Wat een super mooie foto's! Ik kom in de kerstvakantie wel even op bezoek! Oké? Ik moet je snel weer spreken! Maar ik ga nu weer even draaien( jammer dat ik geen privé showtje kan geven). Maar Als je terug ben gaan we dat zkr doen! Now its time to say goodbay!

Kus voor mijn lieve zus!
    Je broertje!

• 12 November 2008 - 22:21

Rob En Lilian:

He Niq :D

Opnieuw een vermakelijk verhaal. Je weet natuurlijk dat bijna iedereen jaloers is op die heerlijke zon, so enjoy!
    Maak maar veel foto's hebben wij hier ook een beetje een idee van hoe mooi en gezellig het daar is.
    Doe je wel voorzichtig, en we spreken je snel weer meid.

Dikke kus en veel liefs, Rob en Lilian.

*Love.

• 13 November 2008 - 17:10

Ellen:

jullie kunnen zo in een modeblad!!! je vermaakt je geweldig om te zien meid!!dikke hug van je tantetje en oompie!!!xx

• 23 November 2008 - 12:02

Armin:

hallo nichtje ik hoop dat alles goed gat in Australie.veel geke dingen doen en alles beleven.Party tot de volgende dag.groetje