Van Melbourne tot aan harde arbeid in Alice! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu Van Melbourne tot aan harde arbeid in Alice! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu

Van Melbourne tot aan harde arbeid in Alice!

Door: janique

Blijf op de hoogte en volg Janique

26 April 2009 | Australië, Alice Springs


Melbourne; inmiddels alweer ruim andehalve maand terug.. Vandaag de dag vele prachtige ervaringen rijker!

Om toch nog enigszins een beeld te schetsen van mijn bezigheden hier gaan we proberen om in de komende 45min. een samenvatting te creeeren waardoor het thuisfront een update van de afgelopen anderhalve maand ook weer netjes kan afvinken ;)

Om te beginnen gaan we terug naar het warme Melbourne, bushfire was daar op dat moment nogsteeds een hot item, maar daar gelukkig zelf weinig van gemerkt!
NZ zat hier nog vers in ons geheugen, 2dagen relaxen,bijtanken en rustig nagenieten van NZ bracht ons naar het volgende avontuur.
De great ocean road!

Een blije verrassing stond op ons te wachten bij het oppikken van onze auto!
Gloed nieuw, nog geen 13km mee gereden! Een keurige 4x4 jeep v8 3L. glimlachte ons toe! Prima deal leek ons!
De great ocean road was genieten! Naast het rijden in onze auto genoten we van een prachtige route en uitzichten, het hoogtepunt was toch zeker wel de 12 appostelen! Toch zeker wel stiekem net even wat extra kiekjes geschoten!
De dagen vlogen voorbij, Adelaide kwam in zicht en na 5 dagen was er geen ontkomen meer aan .. ook al waren we er net aan gewend, de auto mochten we weer inleveren!

Adelaide,had ons niet heel veel te bieden.. de stad zelf was niet heel spraakmakend! Naast een dagje strand bestond ons verblijf daar vooral uit het plannen van de rest van onze trip. Vele uren gingen verloren aan het zoeken naar werk,uitzoeken van tours etc.
Gelukkig had ik al vrij snel werk kunnen vinden via het internet, ik vond een baan in Alice springs. Toevallig zaten op dat moment 2 vrienden van me ook in Alice. Na een telefoontje had ik goedkope accommodatie bij hun in huis in Alice!
Mijn vlucht naar Alice was hierna dan ook snel geboekt en de dinsdag daarop vloog ik naar Alice, samen met Stacey een leuke engelse meid die ik in ons hostel in Adelaide had leren kennen! Ik stelde voor dat ze ook kwam bij ons kwam wonen en misschien ook in Alice op zoek kon gaan naar een baan , aangezien er volgens de vrienden daar, meer dan genoeg aanbod was voor werk!
Het hoogtepunt van Adelaide ,misschien niet het leukste wat je je kan indenken.. was de splitsing met Charlot.
Charlot en ik hadden besloten beiden onze eigen weg te gaan,allebei wilden we ook graag ervaren hoe het was om alleen te reizen,daar waren we toch immers voor gekomen! Na ruim 5 maanden samen te hebben gereisd en absoluut een nieuwe vriendschap te hebben opgedaan ,was ons afscheid innig maar goed!

Daar gingen we dan op naar Alice, het voelde wel anders om alleen te reizen maar echt alleen was ik nooit! Al snel voelde het goed en had ik weer een hoop energie voor nieuwe dingen!

Wat moesten we ons voorstellen van Alice? Een stadje midden in de woestijn?
Laten we het daar maar ophouden inderdaad.. Het uitzicht vanuit onze tuin zijn de rangers, een enorme grote soort rotsen muur.. woestijn!
Niet alleen de woestijn om ons heen liet ons beseffen dat we midden in de australische cultuur zaten maar ook de aborigionals die we overal op straat tegen kwamen. Deze mensen leven als het ware op straat,overal in de stad zitten ze in groepjes op de grond, drinken alcohol en zijn meer dan de helft vd tijd dronken, schreeuwen in een rare en totaal onverstaanbare taal. Lekker met rust laten goed op je spullen passen en geen aandacht aan schenken was het advies wat hier wel bekend was voor toeristen!
Wanneer ik s’avonds ging hardlopen werd de pittbull vd buurman te voorschijn getoverd en nam ik hem mee voor een rondje! Zo was ik veilig en kon ik rustig gaan lopen!

We wonen hier met 6 man, onze huisbaas een 35 jarige Australier, 2 ned en 1 duitse jongen en Stacey en ik.
De extra’s in onze tuin bestaan uit een Jacuzzi,een pool tafel,tafeltennis tafel en een heerlijke bar.. moet zeggen dat dit het verblijf zeker niet onaangenaam heeft gemaakt!
Stacey en ik hadden onze eigen kamer en het zelfde gold voor de mannen! We hadden alles wat we nodig hadden, absoluut relaxed!
Elke dag kwamen de vele vrienden van onze huisbaas over de vloer en bijna elke avond was het bed niet gezien voor een uurtje of 3, echt altijd super gezellig! Gedurende de dag was het hier altijd ontzettend heet,ruim 37 a 38 graden,vele uurtjes zijn dan ook gespendeerd aan het chillen in de jacuzzi!
Naast de relaxte en pure australische sfeer hier in huis moest iedereen hard op zoek naar een baan! Na nog geen week zoeken, 2 van ons nog na geen uur.. had iedereen een baan.
Zelf was ik ook de stad nog maar eens ingedoken om te kijken of ik misschien nog iets leukers kon vinden dan het werk in een afgelegen roadhouse wat ik op internet had weten te vinden.. Na 4 dagen liep ik een restaurant binnen en had binnen no time een baan! De volgende dag kon ik nog beginnen,leek mij een prima idee!
Het restaurant cq Steakhouse was het bekendste en duurste restaurant van de stad en serveerden dingen zoals, krokodil,kangaroo,emu,kameel,barramundi etc. Het was hard werken maar absoluut de moeite waard!
De eerste week kon ik de baas wel schieten, maar naar hem keurig te laten merken dat ik toch niet zo gediend was van zijn manier van doen, boekte meneer al aardig wat progressie en konden we al een stuk beter met elkaar overweg!
Ik werkte 5 dagen per week, elke dag van half6 tot een uurtje of 10 niet heel lang,maar meer dan genoeg heen en weer ge-ren voor op een avond! Mijn collega’s waren ontzettend leuk, al was het een dikke chaos,nogsteeds konden we lachen!
Ik genoot van de regelmaat .. het hebben van een vaste woonplaats,leuke en enigszins vertrouwde mensen om je heen,werken, thuiskomen en relaxen na je werk! Heerlijk.. dit hadden we tijden niet gehad!
Na 5weken hard te hebben gewerkt en de nodige dollars te hebben ontvangen besloten Stacey en ik om op een redcenter tour te gaan. Alice springs staat immers bekend om deze tour en bijna alle touristen komen hier naar toe vanwege deze tour,aangezien dit toch een vd trekpleisters van Australie is,Dit konden en wilden we niet missen!

Afgelopen maandag vertrokken we om 5 uur s’morgens op onze 3 daagse en 2 nachten tour. De tour was genieten!! Ondanks de vele uren rijden in de outback,de hitte en de uitputting heb ik zo ontzettend veel mooie dingen gezien,leuke nieuwe mensen leren kennen en al met al een heerlijke ervaring erbij! We bekeken de sunset at Uluru,liepen de tocht om de uluru heen. Zo mooi om te zien hoe indrukwekkend een simpele rots kan zijn! Massaal en zo mooi wanneer die tijdens sunset/sunrise van kleur veranderd!
De Olga’s vond ik prachtig van vorm,tevens massaal maar zooo indrukwekkend!
De wandeling die we hier maakten was zwaar maar bracht ons op plekken die ik niet snel zal vergeten, bijna te indrukwekkend om te verwoorden.
’S Nachts sliepen we in zogenaamde ‘swags’ een grote waterdichte hoes met een klein matrasje er in. Na een gezellige avond met de groep viel je in slaap onder de sterren..
De laatste dag hadden we al onze energie nodig voor een 4 uur durende hike at kings kanyon! Ik vind het echt moeilijk om te verwoorden hoe ik dit heb ervaren.. het lopen op een massale rotsen formatie in de middle of nowhere, prachtig en zo ontzettend indrukwekkend uitzicht,kleuren en natuur! Foto’s moeten het een en ander wel verduidelijken maar nogsteeds zal dit niet het beeld geven wat ik voor ogen heb!
Ik had dit voor geen goud willen missen!!
De rest van deze week.. onze laatste week hier Alice,bestaat met name uit het vieren van Stace haar verjaardag en organiseren van ons afscheidsfeest vanavond!
Maandag 27 April gaan met z’n 5en in de auto vd jongens op naar Perth. Eerst zullen we het zuiderlijkste gedeelte vd westkust bereizen en daarna doorgaan naar perth. In Perth zal ik waarschijnlijk een weekje blijven waarna ik een vlucht zal boeken om terug te keren naar Sydney.
Het plan 8 dagen Fiji met Charlot is op dit moment nog een punt van discussie,we gaan kijken of onze geliefde bankrekeningen ons dit gaan gunnen ;).

Dit alles is binnen een periode van 4 weken.. Mijn thuiskomst komt al behoorlijk in zicht, moet eerijk toegeven dat ik hier zo nu en dan ook wel naar uit begin te kijken! Heb ontzettend veel zin om iedereen weer te zien!

Helaas heb ik niet heel veel foto ruimte meer over, dus grotendeel vd foto’s gaan we thuis tervoorschijn toveren!
Wij gaan hier nu nog even genieten van onze laatse dagen Alice en dan opweg naar Perth!

Tot dan..

XXX



  • 26 April 2009 - 09:02

    Jitske!!:

    Hoiihoii!
    Wij kijken natuurlijk ook uit naar jou thuiskomst ;D

    xxx

  • 26 April 2009 - 09:14

    Mars:

    Niqjeee!
    Nou wij hebben er ook heeel veel zin dat je weer naar huis komt hoor! Geniet nog maar ff van de laatste maand en voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem!

    Xxx

  • 26 April 2009 - 09:52

    Mama:

    Hé meis,
    Net samen je lange bericht gelezen.
    Hebben weer genoten en de foto's zijn weer prachtig!
    Geniet nog even lekker verder en we zien je op Schiphol meis!
    Liefs, dikke kus M&H

  • 26 April 2009 - 13:36

    Mama:

    Nique,
    Je hebt weer nieuwe fotoruimte!!!!
    Liefs, mama

  • 26 April 2009 - 17:03

    Richard:

    Hi Janique
    Good to hear you had a great time in Alice.
    Enjoy Perth and the last part of your trip.
    Cheers, Richard and Shelley

  • 26 April 2009 - 18:22

    Pap En Aukje:

    Lieve Niq,
    Wat weer een prachtig verhaal en mooie foto's. Geniet nog maar even van de laatste weekjes in dat mooie Australie. We zien je gauw.Liefs en groetjes van ons allemaal en een poot van van Bo, x

  • 26 April 2009 - 18:32

    Leonie:

    niqq ik kijk er ook naar uit dat je weer terug komt.. ben zo beniuewd naar je verhalen.. leukkk.. veel plezier nog even en tot snel..
    xxx

  • 26 April 2009 - 18:40

    Marian (van Mars):

    Hoi Hoi,

    Meid wat een grandioze belevenis, elke keer maar weer. Volgens mij kun je niet alles navertellen wat je hebt gezien, je moet het zelf gezien hebben!!!
    Geniet van je laatste weken.

    XXX

  • 27 April 2009 - 11:49

    Rahel:

    Hej lieverd!!

    Mooie foto's en verhalen weer :-) Dankje wel voor je mailtje, heb nog geen tijd gehad om terug te mailen, maar gaat goed komen. En je komt al bijna weer terug :-) YEAH!!! Kunnen we weer face to face bijkletsen :-0 Leuk!! Verheug me er al op.

    Heel veel plezier nog daar!!

    Kusje en knuffel

  • 28 April 2009 - 07:46

    Lot:

    Heeee...

    Had al een paar keer op je site gekeken of je al een nieuwe update had...

    En daarrrrr issie dan! Mooie verhaal, mooie foto's meid!

    Ik moet ook weer updaten... :S haha maar doe ik 'n andere keer..

    Geniet van je trip naar (en van) Perth!

    Keep in touch!

    Kusssssssss

  • 28 April 2009 - 13:57

    Jeannine:

    Heey lieve meid!!

    Ik heb je verhaal gelezen en ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad in Alice springs! Ik heb nog leuke dagen met Charlot doorgebracht in Perth!Was gezellig.
    Ik hoop dat ik jou nog een x in Nederland ga zien:)! Wij moeten ook veel lkker bij kletsen!
    En jij gaat dus ook bijna naar huis..ik ook, mijn vlucht staat op de 23ste vanaf Bali!!

    Have fun nog meid!
    Keep in touch xxx

  • 28 April 2009 - 18:12

    Ellen:

    He lieverd wat weer een leuke verhalen en prachtige fotos!! just enjoy the "last" month!!
    kissss palii

  • 29 April 2009 - 10:54

    Clau:

    Skattiee!
    Leuk man, weer wat te lezen over je alles wat je daar beleeft :) Nog fftjes en je bent weer in Hollandaaa. Zal alavst mooi weer voor je bestellen :p
    dikke kus

  • 02 Mei 2009 - 18:51

    Rinske:

    Meisje! wat leuk een berichtje van jou! had nog niet kunnen reageren ben er zelf ook maar een weekje op uit getrokken!
    Zagen laatst je zusje nog heel leuk mee gepraat! was echt leuk :)
    Klinkt allemaal super als we je verhalen zo lezen, geniet er van meid! we missen je, pas goed op jezelf!

    Liefs Gea en Rin

  • 05 Mei 2009 - 12:28

    Linda:

    Hey Niq!!
    Leukk allemaal zeg!!
    Ik kijk er echt naar uit als je weer in Nederland bent!! Moet je maar een x naar Elburg komen!

    kussss Linda
    (en een knijpje in je wang:P)

  • 14 Mei 2009 - 13:03

    Gea & Rinske:

    Lieverd!

    Nog 14 dagen en dan ben je weer lekker terug!

    Dikke kus ons (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janique

9 Maanden Australië!

Actief sinds 03 Sept. 2008
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 29348

Voorgaande reizen:

19 September 2008 - 23 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: