09' en schapen scheren in het verschiet! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu 09' en schapen scheren in het verschiet! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu

09' en schapen scheren in het verschiet!

Door: janique

Blijf op de hoogte en volg Janique

24 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We gaan maar eens even terug naar het jaar 2008!

Halverwege December stonden we weer met beide voetjes op de vertrouwde bodem van Sydney.
Dat de tijd hier daadwerkelijk voorbij vliegt werd op dat moment wel even goed duidelijk! De afgelopen 3 maanden waren voorbij gevlogen! En vandaag de dag zitten we alweer over de helft van mijn tijd overzee..

Kerst en oud & nieuw lagen in de planning voor Sydney..
Om te beginnen neem ik je mee terug naar kerst avond.
De kerst sfeer was ver te zoeken.. zo af en toe een verdwaalde kerstman met zijn rendier,wat lichtjes en een kerstliedje deden hun best om toch nog enigszins een kerstsfeer te promoten. Zelf werkten wij hard aan een hoger kerstgehalte.. met veel verschillende nationaliteiten de stad in gedoken en de pakken wijn/bier soldaat gemaakt! De volgende dag het strand gehaald en daar de rest van onze kerst gevierd. Al met al in vergelijking met nederland en op het gebied van een 'echte' kerstsfeer een misschien wat schrale kerst.. maar toch goed om een keer kerst van de andere kant te bekijken!
Gedurende ons verblijf in Sydney, ontzettend veel leuke contacten op gedaan.. al met al heeft dat een hoop goed gemaakt!

Oud&nieuw blijft toch het hoogte punt van onze tijd in Sydney.. met een grote groep leuke mensen oudjaars dag op de boot gestapt naar een baai met prachtig uitzicht op de harbour bridge en het oprah house!
De volbezette baai had aardig wat weg van een massaal festival.. maar dit was meer dan goed voor een perfecte oudjaarsdag/avond sfeer!Ook deze dag al vroeg verleid door de pakken wijn.. w.b.t de sfeer; geen zorgen!
Het vuurwerk was ontzettend mooi.. nadat de laatset 10 sec. op de brug werden afgeteld werden we overweldigd met een groot spectakel aan vuurwerk! Werkelijk waar het mooiste vuurwerk dat ik ooit heb gezien!! GENIETEN!!!
De nacht was helaas snel voorbij, de gezelligheid was meer dan aanwezig en liet ons al snel ontwaken op de eerste ochtend van het nieuwe jaar!
Al met al een jaarwisseling gehad die we toch niet een, twee, drie gaan vergeten!!

Het nieuwe jaar begonnen we met een trip naar Melbourne! In ons hostel leuke contacten opgedaan waarmee we konden meerijden naar Melbourne! 4dagen,3nachten en we waren op de plaats van bestemming..
Een prima tocht naar Melbourne.. 3 nachten wild kamperen op de meest bijzondere/mooie plekken. Een nacht onze tent toch maar even op het strand geparkeerd,waarna 's morgens wakker te worden van een heerlijke zee die lonkt om toch even een duikje te komen nemen!!
Het gevoel van vrijheid kwam tijdens dit tripje toch wel even om het hoekje kijken! Absoluut genoten maar eenmaal in Melbourne toch stiekem weer genieten hoor van een heerlijke warme douche en een keurig opgemaakt bedje en een kamer met airco!
Luxe, dat was het!
Maar het werd alleen maar luxer.. na ruim 4 dagen zijn we ingetrokken bij een ned. vriend van ons in zijn appartement. Een nieuw appartement en alle voorzieningen aanwezig op een prima afstand vd stad.. 'prima geregeld!Hier hebben wij onze rest vd tijd in melbourne doorgebracht..

Naast het stappen,de stad in'' de dagelijkse bezigheden was natuurlijk het australian open ons hoogte punt!!
Om al een beetje in de juiste sferen te komen.. 14 en 15 jan. al even wat kwalificati rondes meegepikt,zeker leuk om te zien! Maar 19 jan. mochten we aansluiten in rij..
4dagen zouden wij gaan genieten van tennis van dichtbij!Enkel de sfeer op het park laat staan de wedstrijden zelf gaven mij zo ontzettend de kriebels om weer te gaan tennissen; zeker iets wat we dus thuis weer gaan oppakken!!
Als ik terug kijk op de afgelopen week heb ik geen moment spijt gehad van het boeken vd tickekts.. Zoveel grote namen voorbij zien komen en meer dan de helft vd tijd gewoon keurig op de 2de rang gezeten.. nog geen 30m van het court af! We kunnen nu iig met alle zekerheid zeggen dat mr. Nadal wel daadwerkelijk elk punt de ligging van zijn boxershort even moet corrigeren!
Niet alleen Nadal hebben we van dichtbij mogen bewonderen maar ook spelers zoals o.a ; Federer,Djokovic,Moya,Murray,Roddick, S.Williams,Ivanovic,Jankovic etc!! kortom we hebben goed opgelet.. Janique weet weer hoe ze moet tennissen! Nou moeten we dit alleen nog waar maken bij thuis komst.

Ook in Melbourne dus al met al een goede tijd gehad.. de stad opzich is vrij groot,gezellig en genoeg te doen en te zien, het stappen liet hier en daar wel wat te wensen over maar gelukkig hadden we nog wat reserve van Sydney!

De dag na onze 4 dagen(23jan.) Australian open 's morgens vroeg vertrokken om die middag een vlucht te pakken naar Nieuw Zeeland! Om een uurtje of 18.30 lokale tijd kwam ik aan op een verlaten klein vliegveld van Christchurch..'s avonds de stad even door geknald met de bus,' om toch even snel een indruk te krijgen waar we beland waren.
Vandaaag de dag onze prachtige campervan opgehaald die garant zou moeten staan voor 5 weken avontuur! wij zijn benieuwd :D
Onze eerste KM op de linker weg helft overleefd, een plan de campagne staat klaar dus knallen maar met dat apparaat!

We zullen ongeveer 3 weken de tijd gaan nemen voor het zuider eiland.. om hier alle highlights af te kunnen vinken en wat activiteiten te gaan ondernemen(walvissen bekijken,met dolfijnen zwemmen en skidiven).
Na deze 3 weken zullen wij oversteken naar het noorder eiland om daar onze resterende 2 weken door te brengen.. hoe en wat we daar gaan organiseren weet nog niemand.. daar gaan we nog eens rustig over nadenken de komende weken!

Hier verder alles helemaal goed.. de tijd vliegt ( zoals mijn lieve broertje zegt; ach nique ik mis je wel maar.. je komt toch al weer bijna thuis! ) dus niet gevreesd ik ben er bijna weer ;)
Voor mij iig nog ruim 3 maanden genieten hier in de zon en van al het moois!

Ik hoop er over ruim 3 weken weer te zijn met mijn update!
Tot nu iig een paar foto's die we van charlot haar camera hebben gestolen, mijn eigen foto's komen snel!

Tot dan!

Groetjeeeeeeeeees

XXX

• 24 Januari 2009 - 10:33

Mama:

Hé meis,
    Super om al je vertelde verhalen nu in beeld te kunnen zien.
    We hebben weer genoten!
    Krijgt GLTB er een nieuw lid bij? ;)
    Enne..NZ:Links rijden, links schakelen...take care!!
    DKKLY M&H

• 24 Januari 2009 - 10:54

Petra:

Hey!!
    Zo te horen vermaak je je nog prima daarzo!!
    Heb uiteraard ff de foto's van de Australian Open bekeken, wauw!
    Dat had ik wel willen zien! haha
    Moeten we als je terug komt maar eens gaan tennissen... ;)
    Veel plezier nog!!!
    Xxx Petra

• 24 Januari 2009 - 12:02

ELLEN:

KAN WEER NIETS ANDERS ZEGGEN DAT IK GENIET VAN DE WEER O ZO MOOIE FOTOS!!geweldig meid geniet in nz en tot schrijfs knuffel palii

• 24 Januari 2009 - 16:12

Pap En Aukje:

Lieve Niq,
    Fijn te lezen, dat je het weer erg naar je zin hebt gehad.Super foto's!
    Veel plezier met de camper,ben je voorzichtig!Liefs en groetjes van ons allemaal x

• 25 Januari 2009 - 19:12

Rahel:

Oooww lieverd!!! Wat fijn om weer wat van je te lezen!! Super te gek dat je zo een leuke kerst en oud & nieuw hebt gehad!! En de spelen van dichtbij..whaaa!!! Echt gaaf!!! Ga lekker genieten in Nieuw Zeeland en idd, je komt al weer bijna thuis ;-) Kan niet wachten!! verheug me er al heeeeel erg op. Maar nu eerst nog maar even HEERLIJK genieten van alle momenten daar!!!

Dikke kus en knuffel

• 26 Januari 2009 - 09:59

Mars:

Ik heb weer genoten van je verhaal meid! Misschien moet je eens serieus gaan nadenken over een carriere als schrijfster..of reisjournaliste in jouw geval! Ik ben echt heel benieuwd naar de mooie foto's die gaan volgen van Nieuw-zeeland! Geniet ervan en voorzichtig met de camper!!

xxx liefs Mars

• 26 Januari 2009 - 19:01

Gea:

Lieve Janique,

Wat goed om wat van je te horen en vooral dat je heerlijk geniet van alle nieuwe indrukken daar.

Heb de foto's lekker allemaal gekeken.. Wat is het daar ook prachtig! De verhalen met wat je doet klinken erg aantrekkelijk en daarmee hoeven we niet bang te zijn dat je je verveeld! ;)

Veel plezier de komende weken met het zuidereiland met zijn geheimen!

Pas goed op jezelf!

Liefs en we denken hier aan je! (L)

• 05 Februari 2009 - 14:44

Marian Mama Van Mars:

Hoi Janique,

Als ik dit allemaal zo lees doet me dat denken aan de tijd dat Mars in Londen zat en Amerika. Met enige jaloersheid kijk ik naar de foto's en bespeur alleen maar prachtig mooi weer en dan ook nog al dat moois om je heen.
    Blijf genieten !!!

• 05 Februari 2009 - 18:15

Leonie:

hee lieverdd wat super leuk om die belevenissen steeds weer te lezen.. geniet er van en tot over een paar maand!!
    dikke kuss

Geniet er maar van.

Groetjes

• 09 Februari 2009 - 20:14

Oma:

hallo laiverd.genoten van je verhalen en foto mooie tennis finale.hoe is de bevoling van Nieuw Zeeland? gastvry?Richard komt 3weken in augustus.verheug my er op.Armin heeft ook geboekt leuk toch.hier alles oke werk veel.
    vreselyk die bos branden.
    nemen jullie nu een andere route? denk veel aan je.geniet van alles tot de volgende keer....
    veel liefs xxxxxxxxOma