Beginnen maar met inburgeren! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu Beginnen maar met inburgeren! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janique Bamberg - WaarBenJij.nu

Beginnen maar met inburgeren!

Door: janique

Blijf op de hoogte en volg Janique

24 September 2008 | Australië, Sydney

Geland en wel.. de grootste spanningen achter de rug. De vlucht van Amsterdam naar Hongkong was genieten, heerlijke sfeer, gezellige mensen.. prima service ;)

Hongkong was bizar, overspoeld door hoogbouw,mensen massa's en smog! prima gelegenheid om in een weg gestopt guesthouse onze eerste verschijnselen van een jetlag te verwerken! Na een middagje sight seeing in Hongkong op naar onze volgende vlucht.. Sydney kwam nu wel aardig dichtbij!

De zonsopgang vanuit het vliegtuig gaf ons al een mooi plaatje van onze eindbestemming! Uitstappen met een graadje of 23 op het vliegveld van sydney leek mij een prima begin van deze vakantie ;)

Na ons welkom in ons hostel , gelegen op loop afstand van het centrum van Sydney eerst even wennen aan het gevoel van een echte jetlag.. aardig pittig want zelfs vandaag de dag ben ik nog niet op volle krachten!

Inmiddels in korte tijd ontzettend veel mensen leren kennen, heel veel gezien en onwijs genoten van alles hier!

De stad Sydney inmiddels al goed verkend, tevens de brede bevolking van aboriginal tot aan naakte mannen op straat.. misschien niet Helemaal verwacht maar ook hier schijnen de Amsterdamse acties overgenomen te worden! De eerste avondjes stappen zitten er op.. geweldig hier! Blue mountains,haven cruisje, olympisch satdion,strandjes.. helemaal goed!!
morgen gaan we ons wagen aan het houten plankje, uiteraard benieuwd hoe me dat zal vergaan! vandaag keihard in de zon gelegen aan een van Sydney's verleidelijkste strandjes.. ook zeer zeker geen misplaatste actie!

De reisplannen voor de komende weken zijn al gemaakt, een aantal jongens leren kennen tijdens het stappen met en auto.. 'gezellig gesprekje, drankje' uiteindelijk vervoer voor naar het noorden! :) prima geregeld.. uiteraard niet in mijn eentje.. geen zorgen.. komende maandag zullen we met 5 man(de jongens en 3 meiden) richting het noorden gaan reizen.. 'Bondi beach'om aan de witte stranden te gaan genieten van het ultime vakantie gevoel!! natuurlijk gaan we ondertussen stoppen voor het spotten van de unieke plekjes.. die hier naar mijn idee voor het oprapen zijn!!

Hier nu net een afsccheidsbbq gehad met de groep zo nog even onder het genot van een echte Oz Bier'' ook ik heb me die soldaat weten te maken ''
de laatste uurtjes delen van het groepsgevoel! waarna we ons gaan voorbereiden op het surf avontuur van morgen!!

Uiteraard heb ik nog veel meer te vertellen, maar ook hier is tijd een schaarse bedoeling, de verleiding is hier tamelijk groot om andere dingen te doen ;)
Alles gaat helemaal goed.. begin hier aardig te wennen.. nu eerst lekker verder genieten hier!!

binnenkort gaan we de boel verder op de hoogte houden!

groetjeees vanuit een heerlijk, enorm, onwijs mooi Sydney!

X
p.s De foto's komen een deze dagen!!

  • 24 September 2008 - 12:21

    Kevin:

    Mooi dat het goed gaat:D:D
    Mis je al wel beetje hoor;)
    kijk uit voor de haaien he:P

    kus

  • 24 September 2008 - 12:25

    Gea:

    Oh meis.

    Wat een heerlijk stukje tekst. Het klinkt alsof je al aardig op weg bent, je weg daar te vinden! Ook leuk dat de contacten zo lekker soepel gaan! Drankje, gezellige gesprek is altijd een goed begin om in contact te komen! Leuk hoor :D!

    Goed om te horen dat je reis goed is gegaan en vooral; Veilig bent aangekomen!!

    Ben wel jaloers hoor! Zo lekker warm, lekker genieten op de mooiste stranden..

    Ik weet zeker dat je daar een super tijd gaat beleven! Geniet overal lekker van, de nieuwe mensen/ervaringen. Maar, ik ben er niet bang voor dat dat niet goed komt!

    We spreken elkaarr! (L)

    Liefs, Gea.

  • 24 September 2008 - 12:45

    Claudine:

    Hoi lieverd! Wat leuk om al zo snel een berichtje te lezen :D Klinkt allemaal very good to me! Ben zeker benieuwd naar de foto's. Dat surfen klinkt ook super chill, ben benieuwd hoe het je vergaat op ' 't plankje ;) '.
    Dikke kus !

  • 24 September 2008 - 13:05

    Frank:

    Heey zussie!

    alles goed daar zo te zien! Veel plezier met het duiken! Als ik cijfer heb laat ik het weten!

    Xxx Houvanjou!

    En mis je al!..:p

  • 24 September 2008 - 13:14

    Mariëtte Assen:

    Hoi Janique,

    goed om te horen dat je goed in "Down Under" gearriveerd bent!
    Zo te horen (te lezen) is het dik O.K.!!
    Geweldig.
    Blijf genieten en veel zien & doen enzo.

    Dikke knus, Mariëtte.

  • 24 September 2008 - 13:27

    Rahel:

    Hej meid!!

    Super fijn om wat van je te horen! Blij dat je goed geariveerd bent en al snel vrienden hebt weten te maken :) Miss you!

    Have fun en denk nog es aan ons ;)

    Dikke kus en knuffel

  • 24 September 2008 - 14:24

    Mama:

    Hé meis,
    Onwijs leuk om te lezen hoe je geniet, na je enthousiasme maandagmorgen al (van zó ver)gedeeltelijk door de telefoon te hebben gehoord. L.Y. xxx

  • 24 September 2008 - 15:23

    Rinske:

    Hej meid!!

    Klinkt alsof je je goed vermaakt en dat je toch heerlijk je weg daar weet te vinden tussen de mensen.

    weer goed voorelkaar al lekker vervoer, en klinkt alsof je een geweldige vakantie gaat beleven. het is net of wij er ook een beetje bij zijn als je zo verteld echt super super leuk :)!!

    Geniet ervan meid! je hebt het helemaal verdiend en houd ons een beetje op de hoogte hihi!! :D ook geen misplaatste opmerking ;)!!

    Heel veel liefs,

    Rinske


  • 24 September 2008 - 17:37

    Pap En Aukje:

    Hey Niq,
    Wat fijn om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt in dat onwijs mooie Sydney en dat je al veel gezellige mensen hebt ontmoet. Geniet er maar lekker van meis!
    liefs x ons

  • 24 September 2008 - 19:15

    Rineke:

    Pff dat klinkt goed zeg!! Have fun!
    Xx

  • 24 September 2008 - 22:07

    Jolanda:

    Hey meis!!
    Leuk man dat je nu al vollop geniet en veilig aangekomen bent! het afspreken is vorige week niet meer gelukt:(
    Ik zal je site in de gaten houden, welke avondturen je allemaal meemaakt! have fun!!
    Xx jolanda

  • 25 September 2008 - 10:03

    Netje...;):

    Heeeeey Meis!!

    Zo te lezen vermaak je je prima! Echt leuk om je verhaal te lezen. Geniet er van en ik houd je in de gaten....;)

    KUS Netje!

  • 25 September 2008 - 11:23

    Tante Phine:

    Hoi janique,

    Wat enig je reisverhaal.Je ziet het gewoon voor je.Australie heeft mij ook altijd getrokken ,maar helaas nog nooit geweest maar wie weet.Geniet er lekker van want dat pakken ze je nooit meer af.Veel plezier en tot een volgende keer.Veel liefs Tante Phine.(zusje van Oma!)

  • 26 September 2008 - 17:18

    Tantetje:

    he lieverd geweldig dat we op de hoogte blijven!!
    GENIET DAT DOE JE !!!!
    take care enjoy kus.

  • 02 Oktober 2008 - 12:12

    Iris:

    Lievee NIQ

    heel leuk om te horen dat het zo goed met je gaat =D!!!
    je hebt de perfecte tijd uitgekozen om hier weg te gaan, want echt er is hier alleen maar regen en het is super koud! maar jij moet je wel goed insmeren he! ghehe

    nou heeel veel plezier, en nu ga ik je andere blog lezen

    DIKKE kus voor mijn nicht!

  • 07 Oktober 2008 - 21:15

    Tante José:


    dag grietepiet,
    oom thom en ik genieten van je verhalen en prachtige foto's!Enig om je zo te volgen.De reis van je leven meid! Geniet ze en tot de volgende keer. Dikke kussss.

  • 23 December 2008 - 07:55

    Nicole Van Den Broek:

    Hoi,

    Je kent me niet maar ik lees mee met verschillende dagboeken omdat ik me aan t orienteren ben op OZ. Wil volgend jaar september zelf ook gaan!
    Ik had een aantal vraagjes en hoop dat je me daar mee kunt helpen.
    Ben jij met een organisatie gegaan, zo ja welke? Ik las ook dat je een vlucht naar Cairns had gepakt, is dat vanuit die organisatie gegaan of heb je die zelf geboekt en zo ja.. was het duur? Heb je naast wwoofing ook gewerkt?
    Ik wil namelijk ook van het Noorden naar het Zuiden gaan reizen.. Om in Sidney oud&nieuw te gaan vieren..

    Nou wie weet hoor ik wel van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janique

9 Maanden Australië!

Actief sinds 03 Sept. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 29358

Voorgaande reizen:

19 September 2008 - 23 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: